Bibliographie

L. Caviola et al., The Moral Standing of Animals: Towards a Psychology of Speciesism. Journal of Personality and Social Psychology, sous presse, 2018.

C. Amiot et B. Bastian, Solidarity with animals: Assessing a relevant dimension of social identification with animals. Plos One, DOI 10.1371, 2017.

L. Bègue, The psychology of good and evil. Oxford: Oxford University Press (chap. 3, human ethics and animality), 2016

Haeberli, P. (2011). L’éducation en vue du développement durable: sciences sociales et élèves en débats (Vol. 130). F. Audigier, N. Fink, & N. Freudiger (Eds.). Université de Genève, Faculté de psychologie et des sciences de l’éducation, Section des sciences de l’éducation.

Pellaud, F. (2011). Pour une éducation au développement durable. Pour une éducation au développement durable. Editions Quae.

Moro S., Benabid L. (2021) Les cerveaux de la Ferme. Ed La Plage

Education 21 : https://education21.ch/fr/cest-quoi-l-edd